Rower trekkingowy – wszechstronny i komfortowy

rower trekkingowy

Rower trekkingowy jest hybrydą pomiędzy rowerem górskim a szosowym, dlatego też czasami nazywane są również rowerami hybrydowymi. Rowery trekkingowe wyglądają podobnie do rowerów górskich, ale koła są cieńsze i oferują bardziej wyprostowaną pozycję jazdy. Większość rowerów trekkingowych posiada błotniki, a niektóre modele są również wyposażone w wewnętrzne przekładnie w piaście. Jeśli rower trekkingowy nie jest wyposażony w błotnik, można go łatwo zamontować na ramie. 

Najbardziej wszechstronny rower trekkingowy

Rower trekkingowy ma zazwyczaj płaską kierownicę, podobną do tej, którą można spotkać w rowerach górskich. Elementy układu hamulcowego i zmiany biegów są więc dość podobne do rowerów górskich. Prowadzi to do pozycji jazdy, która jest nieco bardziej wyprostowana, a jednocześnie bardzo wygodna i bezpieczna. Również rowery trekkingowe są zazwyczaj wyposażone w większe opony niż rowery szosowe. Pozwala to na płynniejszą jazdę niż w przypadku wąskich opon w rowerach szosowych. Jednak nie wszystkie rowery trekkingowe są sobie równe i mogą skłaniać się ku obu końcom spektrum. Niektóre są podobne do rowerów górskich, podczas gdy inne przypominają rowery szosowe. Rozmiar kół może być dobrym wskaźnikiem. Większe koła są zazwyczaj lepiej przystosowane do jazdy w terenie, podczas gdy mniejsze są zaprojektowane z myślą o warunkach miejskich.

rower trekkingowy

Wytrzymałe rowery na długie lata

Najczęściej wybieraną przez turystów rowerowych stalą jest stal chromolowa ze względu na swoją wytrzymałość i płynność jazdy – stal jest w stanie pochłaniać drgania z drogi, dzięki czemu jest mniej odczuwalna w porównaniu z innymi materiałami. Turyści rowerowi wybierają stal również ze względu na jej trwałość, zwłaszcza podczas długich podróży w odległe miejsca. Jest mało prawdopodobne, że stal pęknie, ale jeśli tak się stanie, można naprawić uszkodzenia za pomocą spawania. Rowery trekkingowe powinny mieć wytrzymałe opony. Podczas pokonywania dużej ilości kilometrów na długiej trasie, możliwość przebicia opony jest bardzo realna. Z tego powodu wielu rowerzystów wybiera opony z wbudowaną odpornością na przebicie. Zwiększa to wagę opon, ale znacznie zmniejsza liczbę przebić. Możesz również zdecydować się na użycie uszczelniacza, który naprawi małe przebicie i pozwoli Ci kontynuować jazdę.